Spirit Island – recenzja gry planszowej

Tytuł: ,,Spirit Island”

Autor: R.Eric Eruss

Opracowanie graficzne: Jason Behnke, Loic Belliau, Kat G. Birmelin, Cari Corene, Lucas Durham, Rocky Hammer, Sydni Kruger, Nolan N. Nasser, Jorge Ramos, Moro Rogers, Graham Stermberg, Shane Tyree, Joshua Wright

Rok wydania: 2020 

Wydawnictwo: Lacerta

Czas gry: ok. 90-120 minut 

Liczba graczy: od 1 do 4 graczy

Dla kogo: dla samodzielnych w czytaniu

Ocena ogólna: bardzo przyjemna

 

Recenzja:

Czy też tak macie, że im więcej uwagi czemuś poświęcacie, tym później macie większą satysfakcję z rezultatów? Dlaczego o to pytam…

 

Ostatnio wpadła mi w ręce planszówka ,,Spirit Island”, która zdecydowanie przyciągnęła moją uwagę fabularnym opisem. Na pudełku można przeczytać, że gra toczy się wokół odizolowanej wyspy, na której mieszkają potężne duchy. Są one związane z tamtejszą przyrodą i pełnią ważną rolę w utrzymaniu odwiecznej równowagi. Wyspę zamieszkują Dahanie, którzy żyją w zgodzie z duchami oraz czują przed nimi respekt.

 

Pewnego dnia jednak do brzegów docierają najeźdźcy z dalekich krajów, którzy pragną podbijać, niszczyć i zawłaszczać. Zadaniem duchów (czyli graczy) jest połączyć siły i ponownie przywrócić ład na wyspie. 

 

 

 

Jak już sami rozumiecie gra bardzo mnie zainteresowała i natychmiast zaczęłam jej eksplorację. Choć można rozgrywać tury w pojedynkę, ja zdecydowałam się na wsparcie, dlatego moje wrażenia opisuję z perspektywy duetu (warto jednak zaznaczyć, że to planszówka dla maksymalnie 4 osób). 

 

Dlaczego na początku wspomniałam o długim poświęcaniu czemuś uwagi? Musicie wiedzieć, że do ,,Spirit Island” trzeba się dobrze przygotować. Przed pierwszą rozgrywką spędziliśmy dobrą godzinę (zanim w ogóle zaczęliśmy grać!), żeby zapoznać się z instrukcją, ustawić plansze i rozdać karty. Zapewniam jednak, że rozkładnie drugiej i kolejnych było już kwestią kilku minut.

 

(To karta wybranego przeze mnie Ducha)

 

(A tu karty z podpowiedziami, przydatne szczególnie na początku)

 

Sporych rozmiarów pudełko zawiera kilkuelementową planszę wyspy (im więcej graczy, tym więcej części należy rozłożyć), planszę najeźdźców (na której kontrolujemy ich ruchy, badamy poziom strachu czy staramy się trzymać w ryzach zarazę). Oprócz tego mamy do dyspozycji planszetki duchów (aż 8 do wyboru, z podziałem na podstawowych i bardziej zaawansowanych graczy), mnóstwo kart (mocy, strachu, zarazy, pomocy, najeźdźców) oraz oczywiście pionki, figurki i znaczniki. 

Pudełko jest wielopoziomowe dzięki czemu bardzo wygodnie mieści się w nim naprawdę wiele elementów i nie ma problemów z utrzymaniem porządku.

 

(To jest plansza Najeźdźców)

 

(A to fragment Wyspy z pojedynczym Najeźdźcą i Miastem. ,,Grzybki” są Wioskami Dahan)

 

 

Jak przebiega rozgrywka? Po wybraniu swoich kart Duchów, ustawieniu zgodnie z instrukcją elementów na planszy i potasowaniu kart – cała zabawa rozgrywa się w kilku etapach. Gracze jednocześnie planują ruchy i je rozgrywają. Każdy w trakcie tury może przemiesić się na planszy i rozszerzyć swoje działanie, kumulować energię, zbierać karty mocy czy planować przyszłe uderzenia. Następnie czeka się na kroki najeźdźców (ustalane przez częściową losowość kart) i odpowiednio na nie reaguje. 

 

,,Spirit Island” wymaga od graczy perspektywicznego myślenia, częstego rozmawiania o strategii i stopniowego uzyskiwania przewagi. Trzeba bowiem pamiętać, że w tej kooperacyjnej planszówce wygrywa się tylko wtedy, kiedy wróg zostanie całkowicie zlikwidowany. 

 

(Przykład Karty Mocy oraz plansza jednego z Duchów)

 

(Kumulowane znaczniki Strachu)

 

(Szerszy widok na Wyspę)

 

Tę ambitną, ale niezwykle ciekawą grę polecam wszystkim graczom powyżej 14 roku życia. Pojedyncza rozgrywka trwa ponad godzinę. Za sprawą wielu kombinacji – m.in. wyboru kilku głównych postaci, gra niezmiennie dostarcza nowych wrażeń!

Uwaga: ,,Spirit Island” wciąga!

 

Link do strony Wydawnictwa: https://www.lacerta.pl/nasze-gry/spirit-island

 

 

Poprzedni wpis
Wielka Księga Kwiatów – recenzja
Następny wpis
Przyrodnicze nowości od Wydawnictwa Papilon
Tags: +100, +14, +15, +16, +17, +18, 2020, gry kooperacyjne, gry planszowe, gry planszowe dla dzieci, gry planszowe dla zaawansowanych, Lacerta, młodzieżowe planszówki, R.Eric Eruss, recenzje gier planszowych, Spirit Island, Wydawnictwo Lacerta, wyspa, wyspa duchów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.

Moja autorska książka

Pisz recenzje z Bajkochłonką!

Moja autorska książka

Pisz recenzje z Bajkochłonką!

O BAJKOCHŁONCE

Julita Pasikowska-Klica

Moja miłość do książek zrodziła się zanim jeszcze nauczyłam się czytać. Zapach świeżego druku
i szeleszczące kartki pełne przygód były dla mnie tajemnicą, którą chciałam jak najszybciej odkryć.

Na co dzień sięgam po różne tytuły, ale to właśnie bajki mają w mojej biblioteczce miejsce szczególne.

Możesz dowiedzieć się więcej klikając w zakładkę o mnie!

Zapisz się do newslettera Bajkochłonki!

Moja autorska książka

Pisz recenzje z Bajkochłonką!

Losowa recenzja