Tytuł: ,,Rycerze 2”
Scenariusz: Shuky
Ilustracje: Waltch
Kolory: Novy
Tłumaczenie: Anna Ślubowska
Wydawnictwo: FoxGames
Rok wydania: 2019
Objętość: więcej niż sto
Dla kogo: dla samodzielnych w czytaniu
Ocena ogólna: bardzo przyjemna
Recenzja:
Pamiętacie, jak dokładnie miesiąc temu pisałam o ,,Rycerzach”? Bardzo ciekawym komiksie paragrafowym rozrywającym się w świecie średniowiecznych zakątków, magii i władców.
W związku z tym, że tak wciągnęła mnie fabuła i przygody bohatera, o losie którego decydowałam, postanowiłam opisać dla Was także ,,Rycerzy 2”.
W tej części najważniejszym zadaniem jest dostarczenie istotnej wiadomości do hrabi, który zarządza miasteczkiem Wspakno.
Po drodze czekają na czytelnika jednak zagadki, liczne przeszkody oraz możliwość zmiany misji – tylko na własne życzenie!
Autorzy komiksu dają graczowi do wyboru 2 opcje rozpoczęcia rozgrywki. W zależności od stopnia zaawansowania oraz tego, czy ktoś ma za sobą już pierwszą część ,,Rycerzy” czy też nie, można wcielić się w giermka lub rycerza.
Oczywiście zabawa jest dużo ciekawsza, kiedy znamy przygody z poprzedniego tomu, ale w żadnej mierze ich znajomość nie jest wymagana do bardzo udanej obecnej rozgrywki.
Postanowiłam swoją bohaterką uczynić Karinkę i to z jej pomocą szczęśliwie ukończyć misję. W pierwszej części dowodziła ona Strażą Królewską i nie miała, aż takiego wpływu na akcję, jak w najnowszym tomie ,,Rycerzy”. Bardzo się cieszę, że pojawiła się tutaj silna postać kobieca, która pod każdym względem dorównuje pozostałym rycerzom.
Dobrą zmianą jest także rezygnacja z podziału na dzień i noc. Poprzednim razem ten dodatkowy element rozgrywki znacznie ją utrudniał, co mogło być zniechęcające, szczególnie dla młodszych graczy.
W ,,Rycerzach 2” nie można odmówić również poczucia humoru narratorowi. Wiele jego komentarzy świetnie opisuje przedstawiane wydarzenia w kadrach i rozładowuje czasami bardzo skumulowane napięcie. 😉
Przed czytelnikami tej gry paragrafowej dużo świetnych wyzwań, przy których często trzeba nieco pogłówkować, coś policzyć lub zapamiętać.
Z pewnością pojedyncza misja wybranym bohaterem zapewni dobrą rozrywkę na wiele godzin, a to z pewnością nie ostatnia zabawa z tym komiksem.
Jakby tego było mało, po ukończeniu gry, autorzy zapowiadają kolejną część ,,Rycerzy”, na który sama z ciekawością czekam.
Polecam ten komiks dzieciom powyżej 8. roku życia.
Link do strony wydawnictwa: http://foxgames.pl/rycerze2/
14 komentarzy. Zostaw komentarz
Wie ktoś jakie błędy można znaleźć w Rycerzach 2? (brak numeru kadru, zły numer kadru.)
Spędziłam pół dnia z tą książką, ale żadnych błędów nie pamiętam 🙁 A są jakieś przesłanki?
Zablokowałem się na 4 kadrach, zaczynając od 13. Bohater ma 8 inteligencji wiec mogę chodzić tylko w kółko, tak jak by brakowało jakiegoś numeru na którejś stronie.
Może to kwestia wydania? Wyślij mi proszę zdjęcie stron, sprawdzę czy u mnie jest coś inaczej. E-mail: kontakt@bajkochlonka.pl
Paragraf 126. Dalej nie rozumiem sposobu rozwiązywania, coś więcej wytlumaczyli?
Dziecię utknęło na kadrze 167. Nas też ta zagadka „zastrzeliła”. Pomocy 🙂
My też na 167 utknęliśmy… Ma ktoś pomysł?
Mam odpowiedź od Wydawnictwa w tej sprawie. Wkleję tutaj, może ktoś z niego jeszcze skorzysta: ,,P+O+Ł+P+O daje 100, po T jest U, pół U to 14. Razem 114.
Okucia na drzwiach pokazują godzinę 9:09. Po odczytaniu zegar w lustrze otrzymujemy 3:49 – 349 tu numer kadru, do jakiego należy się udać.” Powodzenia! 😉
Godz 9
Minuta 11
Jak odwrócimy wg zegara, bo to zegar w końcu, to otrzymamy
godz 3
Minuta 49
Str 349
Dziękujemy za wyjaśnienie! 🙂
Świetna książka, moim zdaniem lepsza od poprzedniczki i od 3 części.
My utknęliśmy na kadrze 73, macie jakąs podpowiedź?
W jakim sensie utknęliście? Tam jest kadr, żeby przejść do następnego okienka.
[…] Rycerze 2, […]