➜ Tytuł: SEO marketing. Bądź widoczny w internecie
➜ Autor: Adrian Andrzejczyk
➜ Wydawnictwo: Onepress (Helion)
➜ Rok wydania: 2022
➜ Objętość: prawie jak encyklopedia!
➜ Dla kogo: poradniki dla rodziców i twórców
➜ Ocena ogólna: wybitna
Myślę, że większość osób zdaje sobie sprawę, że nie wystarczy napisać dobrej recenzji. Nawet jeżeli poświęcimy mnóstwo czasu, najpierw na lekturę, a później na sumienne spisanie wrażeń – na niewiele się to zda, gdy nikt naszego tekstu nie przeczyta.
Przy obecnej popularności bookstagrama i szerokich możliwości pokazywania książek, warto zatroszczyć się o coś więcej – coś, co nas wyróżni jako recenzentów w całej społeczności literatury dziecięcej (i nie tylko). Tym czymś będzie nasza strona.
KSIĄŻKA, KTÓRA POMOŻE ZROBIĆ KROK NAPRZÓD
Taki tekst, zachęcający Was do stworzenia własnej witryny (nie, nie bloga, ale właśnie strony osadzonej na prywatnym hostingu), chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu. Motorem napędowym w tym przypadku okazała się dopiero co wydana książka ,,SEO marketing. Bądź widoczny w internecie”, której autorem jest Adrian Andrzejczyk. Pozycja ukazała się nakładem Wydawnictwa Helion (One Press).
To swego rodzaju zaktualizowane kompendium wiedzy m.in. na temat tego jak tworzyć treści w internecie, żeby dobrze się one pozycjonowały – i tym samym, żeby więcej osób mogło na nie trafić.
JAK SZYBKO ZYSKAĆ WIDOCZNOŚĆ W SIECI?
W przypadku mojej strony lwia część odwiedzających, to właśnie osoby, które trafiły tutaj prosto z Google. Wpisując w wyszukiwarkę interesujący je tytuł, zagadnienie, frazę lub autora – zobaczyły mój wpis na wysokim miejscu, dlatego zdecydowały się go przeczytać (być może sam lub sama właśnie w ten sposób się tutaj znalazłeś/aś!).
Książka ,,SEO marketing. Bądź widoczny w internecie” pomoże szybko i skutecznie uzyskać takie efekty, na które ja (metodami prób i błędów) pracowałam kilka lat. To niezwykle intrygująca część sieci, której znajomość sprawi, że będziemy po prostu docierać do większego grona czytelników.
W książce znajdziecie m.in. odpowiedzi na pytania:
- dlaczego komunikacja internetowa jest z każdym dniem coraz ważniejsza,
- co nazywa się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach,
- jak zwiększyć swoją widoczność w internecie,
- dlaczego warto stosować słowa kluczowe (i czym one są),
- w jaki sposób kontrolować postępy strony.
CO TO JEST SEO?
Autor książki podkreśla jak ważne w SEO jest działanie holistyczne. Samo SEO to zestaw czynności, pewien proces, który wpływa na lepsze wyniki strony.
,,SEO marketing” jest więc niezwykle bogatym źródłem wiedzy, które trudno byłoby streścić nawet w kilku akapitach. Adrian Andrzejczyk bardzo rzeczowo podszedł także do wsparcia swojej tezy z drugiej części tytułu: ,,Bądź widoczny w internecie”, oferując czytelnikom zestaw praktycznych narzędzi, z których mogą skorzystać zarówno znający już temat jak i ci na początku drogi do wyłapania wielu istotnych wskazówek.
Autor prowadzi nas z ,,SEO marketingiem” przez kwestie związane z treścią, social mediami, odpowiednią strategią, a nawet przedstawia eksperyment, na przykładzie którego doskonale widać zaprezentowaną teorię.
WNIOSKI – JAK PISAĆ RECENZJE?
Po tej lekturze czuję się nie tylko zasobniejsza o wiedzę, ale również zainspirowana! ,,SEO marketing. Bądź widoczny w internecie” podsunęła mi kilka fantastycznych pomysłów na uczynienie mojej strony jeszcze lepszą.
Mam nadzieję, że i Wam pomoże ona bardziej świadomie spojrzeć na kwestie związane z marketingiem internetowym, a tym samym, że zachęci Was do stworzenia swojego miejsca w sieci (wolnego od odgórnie narzuconych zasad korporacji i oferującego mnóstwo nowych możliwości).
Pisanie recenzji książek to przede wszystkim pasja do literatury, ale nie warto zapominać, że odpowiednie słowa, powinny mieć również właściwą otoczkę.
Poniżej zostawiam kilka punktów/wskazówek w pisaniu recenzji, do których sama się stosuję. Po więcej ciekawostek i przede wszystkim wiedzy – odsyłam oczywiście do ,,SEO marketing. Bądź widoczny w internecie”.
Moje sprawdzone sposoby:
- Najważniejsza jest treść. Wpis musi być merytoryczny i na temat. Powinien także zaciekawić czytelników, ale nie zdradzać im całej fabuły książki.
- W internecie nie ma recenzji bez zdjęć. Pamiętaj o tym, żeby były one dobrej rozdzielczości, ale jednocześnie aby nie obciążały strony.
- Stosowanie nagłówków nie tylko sprawia, że czytanie jest przyjemniejsze, ale dodatkowo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.
- Treści wypisane w punktach? Jak najbardziej!
- Recenzja nie powinna być zbyt krótka.
- Dobrze jest wpleść w tekst linki do innych treści z naszej strony oraz te spoza niej.
I do razu, prezentując na przykładzie – link do strony Wydawnictwa: https://helion.pl/ksiazki/seo-marketing-badz-widoczny-w-internecie-adrian-andrzejczyk,seomar.htm#format/d