Ewolucja. O powstawaniu gatunków według Karola Darwina – recenzja

Tłumaczenie: Emilia Skowrońska

Wydawnictwo: Papilon

Rok wydania: 2019

Objętość: chudzina

Dla kogo: dla tych co sami jeszcze nie czytają, ale dużo już rozumieją , dla samodzielnych w czytaniu

Ocena ogólna: bardzo przyjemna

Recenzja:

Nauka jest pełna niespodzianek. Co chwilę odkrywane są nowe fakty. To, co wcześniej przyjmowaliśmy za pewnik, niedługo może okazać się zupełnie nielogicznym wymysłem.

Mimo to uczenie się świata jest niezwykle pasjonujące. Odkrywanie jak coś działa, przynosi mnóstwo satysfakcji i sprawia, że nabieramy apetytu na więcej.

,,Ewolucja. O powstawaniu gatunków według Karola Darwina” to nie tylko piękna i mądra książka, ale także to pozycja, z którą związana jest ciekawa opowieść o jej powstaniu.

Autorka Sabina Radeva postanowiła wydać ją samodzielnie. Miała to być jej pierwsza publikacja. Korzystając ze swojego wykształcenia – magistra biologii molekularnej i fascynacji przyrodą, stworzyła bezbłędne wizualnie i trafne treściowo dziełko, które zachwyciło świat! Ludzie korzystając z platformy crowfondingowej, bardzo ją wsparli i dzięki temu ,,Ewolucja. O powstawaniu gatunków według Karola Darwina” mogła ujrzeć światło dzienne!

Celem autorki było przygotowanie obrazkowej wersji dzieła ,,O powstawaniu gatunków” Karola Darwina, dlatego w tej nowej odsłonie znajdziemy sporo cytatów naukowca. Większość jest mocno skrócona, żeby wydobyć z nich esencję i przede wszystkim – uczynić je bardziej zrozumiałymi dla najmłodszych.

Książka mimo poruszenia wielu ważnych terminów jak zmienność, mutacje, dziedziczenie, przystosowanie, dobór naturalny, czy instynkt, jest bardzo czytelna i zrozumiała.

Każda teoria podparta jest prostymi przykładami, a dodatkowo rozrysowane schematy pozwalają jeszcze lepiej je unaocznić.

Książka została oprawiona w grubą oprawę z tłoczonymi i wypełnionymi złotym kolorem elementami na okładce. Całość prezentuje się niezwykle dobrze i z pewnością dzięki tym zaletom, może stać się piękną propozycją prezentową.

Polecam ,,Ewolucja. O powstawaniu gatunków według Karola Darwina” wszystkim aspirującym młodym naukowcom oraz tym, którzy chcieliby się dowiedzieć, dlaczego świat jest taki różnorodny – skąd wzięło się tyle ras psów, dlaczego mamy tyle wspólnych cech z małpami oraz dlaczego odkrycie ewolucji było nie takie oczywiste.

Idealna lektura dla dzieci od od 6. roku życia.

Link do strony Wydawnictwa: https://publicat.pl/ksiazki/ewolucja-o-powstawaniu-gatunkow-wedlug-karola-darwina/